Zobacz nagrania wideo z Seminarium Rozwoju Osobistego (prowadzą: Witold Wójtowicz i Sebastian Schabowski)

15.04.09

Wielka wojna o stare linki w PP ZM

Dodane do Perełki wśród ebooków, Psychologia osiągnięć o 14:57 ( Sebastian Schabowski)

Przyznam, że sytuacja bardzo mnie zaniepokoiła. Jeśli Precelik, Damian Daszkiewicz i Krzysztof Lis smarują notki na swoich blogach narzekając na najlepszy w Polsce i jeden z lepszych na świecie (*) program partnerski - sprawa musi być poważna. I jest. Dlatego, korzystając z moich kontaktów postanowiłem przeprowadzić własne “śledztwo” i dociec prawdy o wycofaniu z użycia linków partnerskich z końcówką “.php”.

Żeby nie było, że trzymam tutaj czyjąkolwiek stronę powiem, że poza kontaktami w Złotych Myślach sam jestem partnerem (w tej chwili 4 co do zarobków) i patrzę na to zagadnienie z obu stron.

Najważniejsze, co chciałem wiedzieć to to, czy ktoś zapisany pode mną na złotomyślową listę mailingową dzięki linkowi z końcówką “.php” będzie dalej generował mi pasywny dochód po tej zmianie. Okazuje się, że jak najbardziej. No to 98% mojego dochodu jest bezpieczne.

Największe odkrycie w całej tej sprawie jest następujące - zmiany tak naprawdę prawdopodobnie nie zmniejszą dochodu przeciętnego partnera nawet o jeden procent.

Linki na ministronach, w mailingach itd. większość z nas od dawna ma już NOWE. Ludzie, którzy są zapisani pod nami (a to oni generują lwią część mojego dochodu) zostają pod nami. Jeśli chodzi o darmowe fragmenty - dalej działają w nich stare linki, chyba że ktoś nie otwiera ebooków Acrobat Readerem jako takim, a pluginem do przeglądarki (coś mi się wydaje, że takich osób jest z 1% - biorąc pod uwagę otwieranie plików kiedyś już zapisanych na dysku).

Co więcej, z nieoficjalnych informacji wynika, że stare linki przestaną być obsługiwane przez system, kiedy okaże się, że przychodzi przez nie mniej niż 1% ruchu. Możemy więc być spokojni o zarobki.

Dociekałem też, dlaczego zamiast pozostawić stare linki wprowadzono nowe. Otóż chodziło między innymi o to, by ukryć końcówkę partnerską- kto by przypuszczał, że to jest link partnerski:

http://www.zlotemysli.pl/thebestbooks,1/publication/show/6567/Bogaty-Ojciec-Biedny-Ojciec-dla-mlodziezy.html

System ZM jest BARDZO ZŁOŻONY i rozumiem ogromne parcie szefów na uproszczenie go, ustandaryzowanie, ujednolicenie itd. Dzięki temu można dalej wprowadzać nowe mechanizmy bez konieczności ciągłego tworzenia tysięcy linii kodu, by obejść stare, nie w pełni kompatybilne rozwiązania.

Podsumowując: z wielkiej chmury (oburzenia partnerów) mały deszcz (niezauważalne w praktyce skutki).

Załoga Złotych Myśli naprawdę chce dobrze dla partnerów i zmiana ta zostanie wprowadzona w bodaj ponad rok od zapowiedzi (temat zmiany linków na nowe jest już staaaary). Życzę wszystkim wysokich prowizji, a jakby komuś było mało, to kolejnym krokiem i poziomem w rozwoju jest stworzenie własnych produktów :)

(*)

Miałem bezpośredni kontakt z ludźmi zarządzającymi programem partnerskim pewnej znanej amerykańskiej firmy i kilka pomysłów wykorzystywanych w ZM - jak choćby brandingowane darmowe fragmenty ebooków, wysyłanie w mailingach linków z ID partnera itd. - powodowało u managerów tego programu gwałtowny opad szczeny.

Liczba komentarzy: 6 »

  1. Krzysztof Lis said,

    kwiecień 16, 2009 at 12:49

    Jak się ma ten 1% do 26% wejść generowanych teraz przez linki w starym formacie?

  2. Sebastian Schabowski said,

    kwiecień 17, 2009 at 8:11

    Z tego, co rozumiem, jeśli partnerzy zamienią masowo stare linki na nowe, to to 26% stopnieje, a kiedy będzie mnie niż 1% to te stare linki przestaną wrzucać cookie.

  3. Krzysztof Lis said,

    kwiecień 17, 2009 at 10:48

    Myślę, że gdyby sprawa była tak postawiona oficjalnie, nikt by na te zmiany nie marudził.

  4. Enedue said,

    kwiecień 17, 2009 at 11:21

    Krzysztofie - popieram Twoje stanowisko. W dużej części sam atakowałem wydawnictwo na forum w tej sprawie, ale chodziło mi tak naprawdę TYLKO I WYŁĄCZNIE o jedną rzecz - o sposób zaprezentowania (przedstawienia) informacji partnerom. Zostało to zrobione maksymalnie po chamsku, wręcz na bezczela. Na domiar złego, wydawnictwo w dużej części przeczyło same sobie podając raz takie a raz inne informacje, które na wzajem się wykluczały.

    Gdyby wydawnictwo od samego początku postawiło sprawę jasno - usuniemy stare linki tylko wtedy, gdy ruch z nich będzie wynosił mniej niż 1% - sytuacja od samego początku byłaby odbierana w innym świetle.

    Obawiam się jednak o to, że wydawnictwo dopiero po burzy wśród partnerów postanowiło dodać ten warunek 1%. Teraz przydałby się jeszcze oficjalny mail w tej sprawie do wszystkich partnerów wyjąsniający kwestię 1% i prawdziwe przesłanki na temat tej zmiany i sprawa powinna w pełni ucichnąć.

  5. Fioletowypartner said,

    kwiecień 21, 2009 at 11:20

    Zapominacie o jednej rzeczy - linki np. na grupach dyskusyjnych - news - ich sie nie da latwo zmienic.

    http://fioletowypartner.bogactwo.com/program-partnerski/zlotemysli/zlote-mysli-maja-problem/

  6. mati said,

    sierpień 23, 2009 at 21:09

    1000 lini kodu, zeby dzialaly stare linki partnerskie ? sorry. wg mnie 10 to max.

Leave a Comment