Zobacz nagrania wideo z Seminarium Rozwoju Osobistego (prowadzą: Witold Wójtowicz i Sebastian Schabowski)

07.12.06

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Dodane do Perełki wśród ebooków, Psychologia osiągnięć o 21:40 ( Sebastian Schabowski)

Pisałem kiedyś o książce Napoleona Hilla - “Think and grow rich”. Dziś pora na kolejną perełkę z wczesnych lat XX wieku, czyli książkę: “How To Win Friends And Influence People” - po polsku: “Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” (autorstwa Dale Carnegie).

Przez 10 lat był to bestseller wg The New York Times - jak widać, warto się zainteresować zgłębianiem tej dość rewolucyjnej wiedzy. Dotychczas przeczytałem między innymi, że nie należy krytykować innych - nawet konstruktywnie. Ciekawe, co będzie na dalszych stronach książki, która okazała się przełomem w USA…

Oto, krótki spis treści z Wikipedii:

Fundamental Techniques for Handling People:

  • Don’t criticize, condemn or complain.
  • Give people a feeling of importance; praise the good parts of them.
  • Get the other person to want to do what you want them to by arousing their desires.

Six Ways to Make People Like You:

  • Be genuinely interested in other people.
  • Smile.
  • Remember and use people’s names.
  • Encourage others to talk about themselves and listen to them.
  • Discuss what the other person is interested in.
  • Make the other person feel important.

Twelve Ways to Win People to Your Way of Thinking:

  • Avoid arguments.
  • Show respect for the other person’s opinions. Never tell someone they are wrong.
  • If you’re wrong, admit it quickly and emphatically.
  • Begin in a friendly way.
  • Start with questions the other person will answer yes to.
  • Let the other person do the talking.
  • Let the other person feel the idea is his/hers.
  • Try honestly to see things from the other person’s point of view.
  • Sympathize with the other person.
  • Appeal to noble motives.
  • Dramatize your ideas.
  • Throw down a challenge.

Nine Ways to Change People Without Giving Offense or Arousing Resentment:

  • Begin with praise and honest appreciation.
  • Call attention to other people’s mistakes indirectly.
  • Talk about your own mistakes first.
  • Ask questions instead of giving direct orders.
  • Let the other person save face.
  • Praise every improvement.
  • Give them a fine reputation to live up to.
  • Encourage them by making their faults seem easy to correct.
  • Make the other person happy about doing what you suggest.

Notkę o tym dziele w Wikipedii możesz przeczytać klikając tutaj.

Liczba komentarzy: 7 »

  1. Małgorzata Brzozowska said,

    grudzień 9, 2006 at 16:33

    Witaj. Morze Twój blog nie jest interesującym mnie tematycznie, ale zato przekazuje wiele ciekawych rzeczy o ebookach. Życzę dalszych sukcesów i pozdrawiam.

  2. Limbiczny said,

    grudzień 9, 2006 at 22:02

    Czesc!
    Ksiazka jest faktycznie swietna!
    Pewnie wiesz, ze wydawnictwo Studio Emka, wydalo ja w wersji audio - polecam do auta, do podusi do czego kolwiek!
    Pozdrawiam, Konrad.

    http://www.odkorkuj.blox.pl

  3. Bruixa said,

    styczeń 7, 2007 at 21:20

    Cześć,
    Dziwi mnie, że cytujesz spis treści po angielsku, bo ta książka ukazała się w polskim przekładzie już dawno temu. Nie pamiętam wydawnictwa ani roku edycji, ale czytałam ją przed 12 laty, albo i wcześniej. (No, ale sądząc ze zdjęcia, Ty wtedy czytałeś bajki dla dzieci :)).
    Co do samej książki, to rady w niej zawarte mogą być po części użyteczne, ale całość paskudnie zalatuje manipulacją i promuje konformizm. Pewnie wielu osobom to nie wadzi, w myśl zasady, że cel uświęca środki, ale ja chyba jestem z innej epoki/szkoły i odczuwam żywą niechęć do takiego interesownego zakłamania.

  4. Sebastian Schabowski said,

    styczeń 7, 2007 at 21:40

    Wiem, że książka ma też polską wersję. Czasami po prostu wolę oryginał.

    Jeśli chodzi o manipulację, to możnaby przyjąć, że każda sytuacja komunikacyjna zawiera w sobie element manipulacji. Chcemy wywrzeć pewne wrażenie, pewien wpływ. Nikt nie chce rzucać grochem o ścianę, każdy raczej chce się skutecznie komunikować. I o tym mniej więcej jest ta książka. Niektóre rady - np. ta, by nie krytykować, są rewolucyjne i mogą uchronić wielu naszych rozmówców przed odczuwaniem złych emocji związanych z naszą osobą.

  5. Dariusz Skraskowski said,

    kwiecień 24, 2007 at 6:45

    Świetna książka. Opracowałem na jej podstawie “Fundamenty Radości” - taki zbiór cytatów stanowiących podsumowanie każdej zasady opisanej w książce. Można przeczytać je na moim blogu

  6. kaska said,

    kwiecień 4, 2010 at 20:42

    brak mi słów jesteś autorytetem dla wielu ludzi Sebastianie a Twoje mądre słowa całkowicie zmieniły moje nastawienie do życia …musisz być niesamowitym człowiekiem i to cudowne jak pomagasz ludziom pozdrawiam Kaska

  7. vanessa alberite said,

    wrzesień 13, 2010 at 17:24

    czejsc. fajnie rze opisujesz tak ciekawie ksiąrzki. gratulacje i pozrdowienia ;)

    Vani

Leave a Comment